נקודות חשובות להצלחה של טיפול פסיכולוגי

אישה מריאה
  נכתב על ידי אדם קהתי, פסיכולוג
 

אני מוצא לנכון להעלות כאן מספר דברים שבעיני מאוד חשובים להצלחה של טיפול נפשי. מנסיוני הקפדה על הנקודות האלו תורמת להצלחה של הטיפול הפסיכולוגי.

 

 כמה נקודות מרכזיות שבעיני תורמות באופן משמעותי לתהליך הטיפולי:

 

1.המוכנות לעשות תהליך: טיפול נפשי הוא לא משהו של זבנג וגמרנו. טיפול נפשי יסודי הוא תהליך מתמשך ומעמיק שלוקח זמן רב. כמה זמן? זה תלוי בהרבה משתנים, ביניהם המהירות בה נוצר הקשר בין המטפל למטופל, מידת האמון שנוצרת, היכולת של המטופל להביא את הדברים וכן היכולת של המטפל לאפשר לו את המרחב להביא אותם, מצבו הנפשי של המטופל ועוד.

2.מי הוא איש הטיפול? תמיד שווה להבין מה ההכשרה של המטפל/ת שמולכם. שאלה זו יכולה לעזור לכם להבין מה הן הלימודים והדרך שעשה המטפל. איכות ההכשרה של המטפל לא תמיד מבטיחה טיפול מוצלח אך היא בהחלט מהווה חלק מההצלחה של הטיפול והיא גם קנה מידה מסוים למקצועיותו

3.שיתוף פעולה: הביאו תכנים, דברו על דברים שאפילו נראים לכם לא רלוונטים, שתפו את המטפל באופן כמה שיותר ישיר וכן במחשבותיכם ובתחושותיכם. ברור לי שזה לא אמירה כל -כך פשוטה, לפעמים לא קל לעשות את זה ואפילו להגיע לפגישות, ואולי זאת הזדמנות להגיד שהרבה פעמים, כשיש קושי שכזה ומצליחים לעבור אותו יחד זה מביא להתקדמות משמעותית בטיפול.

4.עוד מילה על עקביות.. העקביות בהגעה לטיפול היא מאוד חשובה גם למטפל, בעיני זה עוזר להתמסר לטיפול מהצד המטפל, לשמור על אחידות ורצף במה שהמטופל מעלה בפגישות, ומשהו במפגשים הופך להיות נהיר וברור יותר לשני הצדדים.

5.קשיים בטיפול: במידה ויש לכם קושי כלשהו עם המטפל דברו איתו על התחושות הקשות שלכם. במקרים מסוימים זה יכולה להיות שיחה מאוד משמעותית וחשובה עבורכם ואפילו כזאת שמחזקת את הקשר בין המטפל למטופל, גם אם בהתחלה היא עלולה להיות מביכה וקשה.

6. מה אני לוקח מהטיפול כמטפל: אחד הדברים שבעיני שומרים על ערך הטיפול ומשכו הוא העיסוק מצד המטפל במה הוא לוקח ממנו. זה יכול להיות מחשבות על מה המטפל מבין לגבי עצמו מהטיפול ובאילו חלקים בנפשו הוא פוגש דרך אותו מטופל, זה יכול להיות מה הוא לומד מהמטופל כבן אדם בעלהסתכלות ודרך חיים שונה משלו ועוד. אז את הטוב ביותר שמרתי לסוף, ואסיים בזה שאגיד תודה לכל מטופלי שבאופן יום יומי אני סופח מהם המון, ואם תרצו לקרוא על זה קצת יותר אז זה בהחלט היה ראוי לכתיבה של מאמר נפרד שמופיע כאן: טיפול פסיכולוגי ותרומתו למטפל

 

 

 

 

 

 

מטבעות

כמה עולה טיפול פסיכולוגי?

מה הן האפשרויות הקיימות כיום לטיפול פסיכולוגי?, מה הם המחירים לטיפול פסיכולוגי במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי ? במאמר הבא ניתן למצוא תשובות לשאלות אלו ועוד..

קרא עוד »
קליניקה לטיפול פסיכולוגי

איך לבחור טיפול נפשי?

במאמר הבא אדבר על צעדים חשובים ביותר לבחירת מטפל נפשי, על הדברים החשובים ביותר להצלחה של פסיכותרפיה. כמו כן, אפרט על תהליך ההכשרה של הפסיכולוג הקליני.

קרא עוד »
דילוג לתוכן